INSTRUKCJA DLA USŁUGOBIORCÓW SAMOZATRUDNIONYCH B2B

JAKIE SĄ NUMERY ALARMOWE W SPRAWACH BIEŻĄCYCH?
Dział Obsługi Pracownika i Logistyki
  • Piotr Baraniak +48 725 741 011
  • Przemysław Karbowiak +48 725 741 008
  • Patryk Ślifiński +48 725 741 009
Jak możemy Ci pomóc?
  • LISTA WYMAGANYCH DOKUMENTÓW PRZED ROZPOCZĘCIEM KONTRAKTU.
    PAMIĘTAJ o dostarczeniu nam przed rozpoczęciem każdego kontraktu aktualnych dokumentów i pozwoleń do wykonywania działalności w kraju, w którym będzie wykonywana usługa. Za brak aktualnych dokumentów zawsze odpowiada Usługobiorca.
    Lista wymaganych dokumentów:
    • Aktualne ubezpieczenie EKUZ lub inne wykupione indywidualnie na dany kraj
    • Dokument A1
    • W Belgii – wniosek Limosa (instrukcja wypełnienia do pobrania tutaj)
    • W Holandii – Notyfikacja (zgłoś się do nas po instrukcję)
    • We Francji – dokument BTP (zgłoś się do nas po instrukcję)

     

    Jesteśmy w stanie pomóc Ci w organizacji wspomnianych dokumentów, prosimy wcześniej o informację czy potrzebujesz pomocy.
  • ROZLICZENIE .
    1. Dane do faktur i rozliczeń:
      APV.EU sp. z o. o.
      ul. Reymonta 9, 60-791 Poznań
      NIP: 7792515863
    2. Faktury muszą mieć formę elektroniczną (nie akceptujemy faktur papierowych wystawianych odręcznie!) – Szablon edytowalnej faktury do pobrania tutaj.
    3. Faktury wystawiane są co 2 tygodnie.
    4. Termin płatności na fakturze to zawsze 7 dni.
    5. Faktury przesyłane są za pomocą formularza: https://apveu.pl/instrukcja-b2b/formularz-do-faktur/ lub mailowo na adres:
    6. W mailu umieszczane są informacje dotyczące przepracowanegozakres dat oraz ilość godzin (bez wliczonych bezpłatnych przerw w pracy).
    7. Faktury zostaną zaakceptowane i opłacone przez dział księgowości APV po uzyskaniu oficjalnych kart pracy z miejsca pracy.
    8. Do każdego maila, w którym wyślesz fakturę powiększoną o wcześniej zaakceptowany przez APV zwrot za poniesione dodatkowe koszty, dołącz zdjęcie/skan dowodu zakupu w postaci paragonu.
  • TRANSPORT.

    Potrzebne dokumenty do pobrania:

    01
    JAK WYGLĄDA PRZEJAZD NA KONTRAKT:.
    Wyjazdy organizowane są przez nasz zespół obsługi pracownika. W środę lub czwartek przed wyjazdem otrzymasz od nas telefon i dowiesz się, czy do pracy pojedziesz naszym samochodem służbowym, czy kupimy Ci bilet na autokar. Wszystkie koszty związane z przejazdem samochodem służbowym/autokarem (start i koniec kontraktu) pokrywa nasza firma (oprócz dojazdu do Poznania, by odebrać samochód służbowy).
    02
    CZY MOGĘ SKORZYSTAĆ Z PRYWATNEGO ŚRODKA TRANSPORTU (WŁASNY SAMOCHÓD) I KTO ZA TO ZAPŁACI:.
    W zależności od wybranej formy rozliczenia transportu przez osobę na B2B istnieje taka możliwość, ale musi ona zostać uzgodniona z zespołem obsługi pracownika. Zwrotu dokonamy po dostarczeniu dowodów zakupu (paragonów) za paliwo/bilet dołączonych do faktury, w której koszt ten został uwzględniony. Wysokość zwrotu ustalana jest indywidualnie przed wyjazdem.
    03
    CZY FIRMA ZAPEWNIA DOJAZDY DO PRACY:.
    Transport do pracy masz zawsze zapewniony lub dodatkowo opłacony.
    04
    CZY MOGĘ UŻYWAĆ SAMOCHODU DO CELÓW PRYWATNYCH?.
    Tak, ale za wcześniejszą zgodą i na warunkach określonych przez dział ds. obsługi pracownika.
    05
    KIEDY OTRZYMAM WSZYSTKIE SZCZEGÓŁY DOTYCZĄCE WYJAZDU (NP. DOKŁADNY ADRES ZAKWATEROWANIA I BUDOWY).
    Najpóźniej w dniu swojego wyjazdu z Polski.
    06
    DOSTAŁEM MANDAT. KTO MUSI GO UREGULOWAĆ?.
    Jeżeli nie przestrzegasz przepisów ruchu drogowego (np. przekraczanie prędkości, parkowanie w niedozwolonym miejscu, to musisz liczyć się z tym, że otrzymasz mandat, który będziesz musiał zapłacić.
    07
    CZY ZOSTANĘ OBCIĄŻONY ZA ZNISZCZENIA DOT. SŁUŻBOWEGO POJAZDU?.
    Każdą szkodę należy niezwłocznie zgłosić do działu obsługi pracownika. Niezgłoszenie szkody może wiązać się z niewypłacaniem odszkodowania przez ubezpieczyciela, a tym samym obciążeniem pracownika. Wszystkie samochody posiadają pełne ubezpieczenie OC/AC, jeśli jednak uszkodzenie będzie wynikało z Twojego zaniedbania możesz zostać obciążony finansowo. W samochodach nie palimy. Pojazd należy zwrócić w takim samym stanie, w jakim go otrzymujemy.

    Przykłady:
    1. „Poruszam się autostradą, mam awarię samochodu. Kontaktuję się z działem obsługi pracownika. Wezwana jest pomoc assistance. Usterka została naprawiona z ubezpieczenia, mogę jechać dalej.” Czy zostanę obciążony? NIE
    2. „Zaparkowałem samochód przy supermarkecie. Wychodząc ze sklepu zauważyłem, że lakier jest porysowany. Nie kontaktuję się z działem obsługi pracownika. Nikogo nie informuję, że doszło do szkody.” Czy zostanę obciążony? TAK
  • ZAKWATEROWANIE.
    01
    CZY JEST ZAPEWNIONE ZAKWATEROWANIE?.
    W zależności od wybranej formy rozliczenia zakwaterowania przez osobę na B2B istnieje taka możliwość.
    02
    JAK WYGLĄDA ZAKWATEROWANIE?.
    Naszym celem jest zapewnienie jak najlepszych warunków każdemu pracownikowi. Zakwaterowania zazwyczaj są maksymalnie 4-5 os. z pokojami najczęściej 2 os., w miarę dostępności 1 os. W mieszkaniu znajdziesz podstawowe wyposażenie takie jak: akcesoria kuchenne, lodówka, pralka, Wifi.
    03
    CO JEŻELI NIE MA PRALKI NA MIESZKANIU?.
    Przysługuje dodatek na pralnie ogólnodostępne, które są bardzo popularne zagranicą. W większości mieszkań jednak znajduje się na wyposażeniu pralka i okazjonalnie automatyczna suszarka.
    04
    CO MUSZĘ ZE SOBĄ ZABRAĆ NA MIESZKANIE?.
    Koniecznie zabierz własne poszewki. Najbardziej standardowy rozmiar to 160x200cm.
    05
    KTO POKRYWA KOSZTY PARKINGÓW?.
    Jeśli mieszkanie lub miejsce pracy wymaga opłacenia parkingu, jest to koszt po stronie naszej Firmy.
    06
    CZY ZOSTANĘ OBCIĄŻONY ZA ZNISZCZENIA W MIESZKANIU?.
    Wszystkie ewentualne szkody powinieneś zgłosić niezwłocznie do działu obsługi pracownika. Tego typu sytuacje rozpatrywane są indywidualnie. Polecamy wykonać oględziny wraz z dokumentacją (film/zdjęcia) miejsca podczas zakwaterowania. Pamiętaj aby zostawić mieszkanie w takim samym stanie jakim je zastałeś.
  • INNE (ROTACJE, ZALICZKA, NIEOBECNOŚĆ, WYPADEK, ODZIEŻ, PREMIE).
    01
    KIEDY MOGĘ MIEĆ PRZERWĘ OD KONTRAKTU? JAKIE SĄ ROTACJE?.
    Wnioski o przerwę prosimy w pierwszej kolejności potwierdzać z bezpośrednim przełożonym u Klienta. W następnej kolejności prosimy o wysłanie zgłoszenia do APV.EU poprzez załączony formularz:
    Link do wniosku o przerwę w kontrakcie.

    Bezpłatne przerwy od pracy odbywają się po przepracowaniu minimum 2 miesięcy. Jest to najbardziej korzystna opcja dla pracownika, ponieważ przy zachowaniu tej reguły, to my opłacimy Twój zjazd oraz powrót na kontrakt.

    Po otrzymaniu zgody przez bezpośredniego przełożonego w miejscu pracy proszę zgłosić prośbę bezpośrednio do działu obsługi pracownika z miesięcznym wyprzedzeniem.
    02
    MOGĘ LICZYĆ NA ZALICZKĘ?.
    Jak najbardziej, ale po pierwszym przepracowanym tygodniu. Zgłoś swoją prośbę do działu obsługi pracownika, a po uzyskaniu zgody będziesz mógł wystawić wcześniejszą dodatkową fakturę.
    Kolejna faktura będzie pomniejszona o wcześniejszą wartość.
    03
    KTO ZAPEWNIA ODZIEŻ ROBOCZĄ?.
    Sam najlepiej wiesz, co jest Ci potrzebne do pracy oraz jaki nosisz rozmiar. Zrób zakupy, a my zwrócimy za to pieniądze! Oddajemy do 300 zł netto raz na pół roku. Pamiętaj żeby zaopatrzyć się w obuwie wzmacniane kat. S1 (z wzmocnionymi czubkami).

    Aby otrzymać zwrot trzeba spełnić dwa warunki:
    • Doliczysz kwotę jako Zwrot kosztów odzieży roboczej do najbliższej faktury
    • Do maila, w którym wysyłasz fakturę powiększoną o zwrot za odzież dołącz zdjęcie/skan dowodu zakupu w postaci paragonu
    04
    NIEOBECNOŚĆ W PRACY – KOMU POWINIENEM JĄ ZGŁOSIĆ?.
    Każdą nieobecność należy niezwłocznie zgłosić do działu obsługi pracownika.
    Nieuzasadniona nieobecność wiąże się z konsekwencjami finansowymi wynikającymi ze strat poniesionych w danym dniu.
    05
    CO W PRZYPADKU JEŻELI DOJDZIE DO JAKIEGOŚ WYPADKU?.
    Należy zgłosić to niezwłocznie do działu obsługi pracownika. Jeżeli wypadek miał miejsce w trakcie pracy, należy dodatkowo poinformować swojego bezpośredniego przełożonego na miejscu.
    Jeśli masz ubezpieczenie EKUZ, większość szpitali będzie wymagało pokazania go przed wizytą, aby nie zostały naliczone koszty leczenia.
    Jeśli jednak będziesz zmuszony zapłacić za leczenie, to zgłaszając sprawę swojemu ubezpieczycielowi powineneś dostać zwrot poniesionych kosztów.
    06
    CO W SYTUACJI KIEDY W TYGODNIU WYPADA ŚWIĘTO W KRAJU PRACY?.
    Może się zdarzyć, że firma do której Cię delegujemy ma zaplanowany przestój w dniach okołoświątecznych. W takie dni staramy się zapewnić Wam pracę, jeżeli tylko nasz klient wyrazi zgodę.
    07
    POLECIŁEM PRACOWNIKA – CZY MOGĘ LICZYĆ NA JAKĄŚ PREMIĘ?.
    Za każdego poleconego pracownika, który posiada min. 2 letnie doświadczenie w danej branży oraz przepracuje z nami minimum miesiąc dostaniesz od nas 100 euro netto.

    Taka sama zasada obowiązuje przy poleceniu firmy, która poszukuje pracowników. W tym przypadku jest to wyceniane indywidualnie.